tisdag 29 september 2009

September sammanfattning

Åter lång tid mellan uppdateringarna, har snart jobbat i 2 månader.
Inskolningen på dagis har fungerat helt problemfritt, våran son är tydligen ett typiskt dagisbarn.




Klocka inhandlad på Jysk, såg den på rea i sommras men var slut när jag kom... Men nu var det rea igen! Har butiken ett stenkast från jobbet.

Jag och några källingar går på en 3-dagars betongkurs, med 2 gjutningstillfällen. I morgon är det sista. Jag blev riktigt nöjd med en trekantskruka och ett fat som jag får visa en annan dag.

Nu känns det mer som att sommaren är över på ön, kallt ute, men vi har nog haft det finare väder i september än vad vi hade i juli. Sol nästan varje dag.




Nu har jag plockat undan mina pelagoner så de får vila till nästa vår.
Får även tacka Emma på Emmas idéer, för nu var det lätt att lägga in bilder.

Till sist saknar min lilla gumma i sthlm, hur står det till vännen ???

Kram Ingrid

Ps, Åter inte nöjd med bildplaceringen, i förhandsgranskningen är bilderna jämte sig och sedan när man går ut på riktiga bloggen ligger bilderna under varandra....

10 kommentarer:

Hagbacken sa...

Hallå där! Vad roligt att du visar klockan från jysk...jag har precis gått över min med målarfärg...om du kikar in framöver, ska jag visa hur det blev :)

Jag ska INTE stänga bloggen, den förblir öppen som vanligt :)

Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men har dom så fina klockor på Jysk, ett bra fynd, den är jättefin. Och det ser så kul ut och gjuta i betong. Metallkransen är perfekt, går fort som hejsan och ändra i den. Har köpt den i Grums (liten håla i Värmland) på Grönberga interiör. Vet inte om det är något märke, har inte sett dom på något annat ställe.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hejasn! Fin blogg du har!! :) Om du ville beställa ett hjärta, så maila mig på jordgubben_87@hotmail.com , med ditt namn å adress :)

Kram!

htp://www.shabbychicliv.blogspot.com

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej igen. Glömde skriva att butiken med kransen är stängd för renovering, trol fram till jul.
Kramis
AnnaMaria

Chubby Chieque sa...

Första gången hos dig och verkligen kommer tillbaka.

Du har så mycket att erbjuda till dina läsare.

Ta hand om familjen.
xoxo

Evas Bloppis sa...

Visst är klockan fin .jag köpte en jag med .men ligger fortafrande kvar i kartongen .Här har vi 4 minusgrader nu på morgonen .Så visst är vinter i knutarna .
Hur gör du för att få klickbara bilder .ibland får jag det .men oftast så är de så små fattar inte ;)

Kram Ewa

Sjabbig men chic sa...

Jag är stum! Finns det människor som bor på underbara Gotland på riktigt?! Såg nyss den däringa deckarserien från Gotland och den har bara gjort att Gotland blivit ännu mer lockande.
Vilken jättefin klocka och vilken härlig gård.

Kram Lisa

Anki sa...

Hejsan och tack för titten hos mig! Vad kul att du vill vara med i min tävling!
Men vad härligt att bo på Gotland, det är ju såå fint där!

Kramis Anki

Gårdsromantik sa...

Vilket fynd - Jysk ligger 3 km från mig - måntr om de finns kvar än på rea?

Så vackert du bor!

Kram Maud

Therese sa...

Hejsan!

Kikar in hos dig=) Såg att du följde min blogg och blev nyfiken=) Jättemysig blogg du har!

Kramar från Therese