tisdag 3 november 2009

Ingen rök...

Nu skall det bli inredning igen efter skog avbrottet och kent fanatiker

Just nu sker det inte så mycket hemma i inredningsfronten. Vi har en stor grej på gång, men troligtvis blir det inge bra. Jag håller tummarna och hoppas att det kommer att fungera.


Men en sak har jag gjort, handlat!!! Hittade jätte mycket fina saker förra veckan i en prylbod! En fin skolbänk till sonen, som skall målas, en gammal karta, rostiga skridskor, äldre lådor, ägglåda i trä, en annan trälåda som det låg siffror ifrån de gamla reg skyltarna på gotländska bilarna efter bokstaven I fanns med. Bilder får jag återkomma när dagsljus finns.


Så nu kan jag inte möblera sonens rum mer i huvudet, nu fattas det bara att göra det till verklighet.

Har så mycket jag vill måla om i möbelväg, färg är inhandlat, min klädbyrå, en större garderob, två sängbord, skolbänken... Nu återstår tiden!

I morgon skall jag klippa mig, vilket är hur jobbigt som helst. byte av frissa, då jag har klippt mig i Stockholm hos Ingela i minst 10 år. Men nu har jag chansen att vara "otrogen" Hon har stängt salongen för tillfälligt och kommer så småningom vara mammaledig. Saknar dig Ingela. Hoppas att det är bra med dig.

Slutligen jag har vunnit i en tävling =)

5 kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Grattis till din vinst .
Visst har man en massa ideer men tiden finns liksom inte där .jag skulle vilja måla en del men vi har ej den platsen där vi bor .
Ska bli spännande att se vad du handlat för något

Ha en bra dag Ewa

Snövita drömmar sa...

Låter som du har många roliga projekt på gång! Ja tiden, vart tar man den ifrån? Känns som en evig bristvara dock.
Kul att du hittat så mycket roliga grejer i prylboden!
Ha en jätte fin dag!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
kul att du besöker min blogg. Och ja alla som lagt upp Betongkrukan i sin blogglista har en extrachans att vinna de två fjärilsbilderna, varma hälsningar Monica

Vitt är vackert sa...

Låter som du fyndat en hel massa fint! Va kul med projekt, men visst är det frustreande när tiden inte finns för allt man vill göra.

Hoppas du får en mysig helg!

Kram Ellinor

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Ingrid,
Grattis du är en av vinnarna i min utlottning. Mejla din adress så kommer bilden med posten. Hälsningar monica