onsdag 20 januari 2010

Vintrigt gotland

Vintern har lagt sig över ön. Helt otroligt att vi har haft en vit jul & nyår.

Sonens sandlåda
Jag var ledig i hela 3 veckor med sonen. Första dagen insåg jag att han kunde öppna dörrar klokt, så han öppnade dörren till ett rum vi inte använder och gick runt, för att sedan kunna ta sig upp för trappen...

Under dessa tre veckor lyckades jag måla sängborden jag hittade på en loppis i somras. Vi har haft pall liknande sängbord, men med mycket tidningar och böcker så ville jag ha luckor så man kan gömma dem...


När jag sitter i bilen kan jag lätt komma på saker att skriva om, men så blir det helt stiltje när jag väl kommer till datorn.


En liten stund sken solen i Vägume idag.

På onsdag skall jag göra något som jag inte har gjort ännu. Åka ifrån sonen och pappan i huset i hela 5 dagar! Jag ska åka skidor i Branäs med 19 andra från mitt jobb, vilket ska bli jätte roligt för jag har inte åkt utför på 6 år och vad jag längtar. Det var jätte jobbigt att göra valet att åka med eller inte. Kommer ju sakna min lille pojke jätte mycket.



När jag kommer hem så vill jag ta tag i pojkens rum, så han får ett eget kryp in. Han har ju fått så mycket saker!!!! och mamma har så mycket idéer som hon vill ha ut.

Är det någon som vet om det finns roliga affärer i Branäs???

Nu skall jag titta runt hos er andra och njuta av era fina hem.

Kram Ingrid

Ps Jag vann ju hos betongkrukan, Tack för den fina bilden.

3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Härliga vinterbilder!
Vilka snygga sängbord du har målat. Praktiskt med förvaring bakom skåpdörrar.
Ha en riktigt fin skidresa. Kram Kicki

Evas Bloppis sa...

Hej
ja vi har då verkligen fått en vinter vi kommer att minnas länge .Så fint skåpet blev efter målningen .Och ha de så skoj då ni åker på skidresa ..Kram Ewa

junhe sa...

härliga vinterbilder=)
och vilken bra idé att ha sandlådan i en gammal eka *hihi*
ha en fortsatt bra vecka// mvh junhe