måndag 10 november 2008

Farsdag

Igår var det min sambos första farsdag. Det firade vi med middag på Sjuströmmar i Slite. Efter ha hämtat pappa i Fidenäs... Blev lite bilåka igår!!! Meningen var att middagen skulle bli i Burgsvik, men sambon hade datakrångel, så det fick bli Slite. Men de är så trevliga där så det fixa även en liten middag till lille sorken, en kokt potatis! Vad glad han blev.
Idag hann jag gå en liten promenad innan det blev allt för rugigt väder. På eftermiddagen kom en sådan blåst att några tegelpannor blåste av taket och de de krukorna jag hade fixat med lite mossa ute blåste iväg...
Så det var bara att mysa med ett tänt ljus i blåsten.
Kram Ingrid

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Hej!
vad roligt att kika in hos dig, och tack för att du vill vara med och tävla på min blogg.
Vad fin glaslykta! Jag har just köpt två såna stora glasburkar på loppis och tänkt göra något liknande med blockljus... fint att få se hur vackert det kan bli!
Hit kommer jag gärna tillbaka och kikar på allt fint.
Ha det så gott på underbara Gotland!
Susanne

Katta sa...

Vad härligt det låter att få flytta till Gotland och skapa ett nytt hem, fint ser det ut på bilderna med. Kul att du vill vara med och tävla hos mej med, kram Katta

Nygammalt sa...

Hej!
Ja nu är det bäst att hålla sig inne. Tråkigt bara när du gjort fina arrangemang.

Härligt att få bli så glad över en potatis ;)
Kram.