onsdag 26 november 2008

Köttbullar - avklarat

Så har snön kommit till Gotland, men nu är det mildväder igen så man hör det droppa från taken. Lite tråkigt för det är så fint när snön lyser upp. I lördags var det jätte fint väder, men kallt, nu är det grått grått... I måndags lagade jag köttbullar på ca 2 kg färs!!! Det tog en hel dag!!! Fast det beror mest på att jag vart tvungen att elda... och så måste jag underhålla sonen så han inte blir förbannad. Jag blev riktigt nöjd med smaken! Hade i lite salt, kryddpeppar, vitpeppar, honung, öl, kanel, ngn paprikakrydda. På kvällen var jag på mitt första ljusparty, vilket sonen inte gillade. Det vart för mycket dofter. Så jag tror min blivande barnvakt blev lite skrämd hur mycket min son kunde skrika. Snart är det först advent och jag har redan slagit in ett gäng julklappar... Fast några är till mig, så jag vet var det är i. Det är böcker som vi har köpt via jultidningar, måste gynna bekantas barn. Men men istället för att de skall ligga o damma i våran sal, så paketade jag in dem så det kan ligga framme och vänta på att bli lästa och se snygga ut.

Kram Ingrid

2 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

vad gott det låter med kanel i köttbullarna! Bra jobbat att fixa köttbullar av två kilo färs med en liten goding som lessnar ibland...

Jag får sånt gotlandssug när jag är inne här och kikar, det är så himla fint på eran ö så jag tror jag dör. Men den här årstiden har jag aldrig varit där!

Kram och gokväll!

Katta sa...

Vad fint med stjärnorna utomhus! Jag har faktiskt en sån kanske jag ska låta mig inspireras av dej och hänga min ute med, ha en bra advent och hoppas vi får snö snart igen.Kram Katta