måndag 8 september 2008

marknad och fastlandet

Förra helgen var jag på Slite marknad med min lilla son och så hade jag en "barnflicka" med mig. Låter jätte lyxigt, men det är en granne längre bort som tycker om lilla M, en framtida barnvakt. Vilket gjorde att jag kunde shoppa lite barnkläder och lite antika saker, medans tösen drog barnvagnen. Det blev ett litet köp av 3 saker... En grön plåtburk. Älskar grönt. Samt 2 st jätte fina vita örngott. Denna helg, eller rättare sagt lördagen var vi på fastlandsbesök. Intensivt. Medans jag väntade på att min sambo skulle bli klar med sitt i Nynäshamn, så gjorde jag en shoppingtripp. Vilket först höll på att bli misslyckat, då jag inte hade kollat så noga på butikens hemsida. Men tack vare min bror hittade jag tills slut rätt. Butiken Åsa & Årstiderna Det fanns jätte mycket jag ville ha, men jag fick hålla igen mig lite, så det blev en tvålpump och en glasklocka.
Sen passade vi på att hälsa på min mamma och min ena bror över en fika. Samt ett jätte snabbt besök hos pappa o hans sambo, knappt 10 minuter !!!
Ja det var allt för denna stund, dags att ta hand om ett litet barn som inte låter så jätte glad.
Kram

2 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

varmt välkommen in till bloggvärlden ingrid, oh grattis till din lille sårk med! vad mysig saker du fyndat, det är inte det lättadet med småttisar, min är 10 mån och gillar att pilla på allt...
kommer gärna tillbaks!
vvarmkram lotten

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!

Vad kul att hitta en ny blogg!

Jättefina saker du har hittat!

Ha en fin kväll!
Kram Hanna